O κορυφαίος αθλητής της χρονιάς, ο Σπύρος Γιαννιώτης, μιλάει στο gazzetta.gr για την τιμή που του έγινε, τους Ολυμπιακούς του Ρίο, αλλά και τον μεγάλο του στόχο που είναι ο διάπλους της Μάγχης!

Γεννημένος στο Λίβερπουλ, αν και κατάγεται από Κέρκυρα, ο Σπύρος Γιαννιώτης ξεκίνησε να ασχολείται με την κολύμβηση από μικρή ηλικία με πρώτο του σταθμό το Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κέρκυρας (Ν.Α.Ο.Κ).
Είναι ο μοναδικός Έλληνας Ολυμπιονίκης με τριπλή παρουσία σε τελικούς Ολυμπιακών Αγώνων στην κολύμβηση, με την καλύτερη θέση να την κατακτά στους Αγώνες του Λονδίνου.
Ανήκει στον Ολυμπιακό Πειραιώς και προπονητής του είναι ο Νίκος Γέμελος, ο οποίος ήταν και κουμπάρος του τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Αναδείχθηκες κορυφαίος αθλητής της χρονιάς, στην ψηφοφορία των αθλητικών συντακτών. Τι σημαίνει για εσένα αυτή η τιμητική διάκριση;
Σίγουρα είναι η επιβράβευση της προσπάθεια μου. Όταν σε ψηφίζουν οι δημοσιογράφοι που είναι οι καθ´ ύλην αρμόδιοι, σε κάνει να νιώθεις τεράστια υπερηφάνεια και τους ευχαριστώ πολύ για τιμή που μου κάνανε.
Πολλοί όμως απόρησαν στο πως βγήκες κορυφαίος εσύ και όχι ο Ηλιάδης, ο οποίος κατέκτησε μετάλλιο στην Ολυμπιάδα...
Η αλήθεια είναι πως δεν το περίμενα και ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για εμένα. Δεν είμαι ο αρμόδιος όμως για να μιλήσω για κάτι τέτοιο, μιας και δεν θα φανώ αντικειμενικός. Θεωρώ πάντως πως η σταθερότητα που είχα κατά την διάρκεια της χρονιάς ήταν αυτή που μέτρησε περισσότερο και οδήγησε στο αποτέλεσμα αυτό.
Σπύρο έχουν περάσει πλέον αρκετοί μήνες από τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου και την 4η θέση. Τι γεύση σου έχει μείνει; 
Εννοείται ότι μου αφήνει μία πικρία, αν και τώρα πλέον δεν το σκέφτομαι τόσο έντονα. Ένας ανεκπλήρωτος στόχος, ένα απωθημένο που κυνηγούσα πολύ καιρό και αντικειμενικά στο Λονδίνο έφτασα πιο  κοντα από ποτέ σ' ένα Ολυμπιακό μετάλλιο. Με στεναχωρεί ιδιαίτερα που δεν τα κατάφερα.
Τελευταία μεγάλη διοργάνωση για φέτος που πήρες μέρος, ήταν το Παγκόσμιο Κύπελλο ανοιχτής θαλάσσης στην Κίνα. Το χρυσό μετάλλιο που κατέκτησες λειτούργησε σαν παρηγοριά για αυτό που χάθηκε στο Λονδίνο;
Σίγουρα όχι γιατί ένα Ολυμπιακό μετάλλιο δεν συγκρίνεται με καμία άλλη θέση. Είχαμε βάλει με τον προπονητή μου στόχο ένα μετάλλιο, παρόλο που είχα μία αρνητική διάθεση. Πήγα κόντρα στα συναισθήματά μου και κυνήγησα όσο τίποτα να κατακτήσω την πρώτη θέση.
Θα ήθελες να μας πεις πως ένιωσες την ώρα του ξεσπάσματος σου στην κάμερα μετά το τέλος της κούρσας στο Λονδίνο;
Αισθάνθηκα πολλά, τα οποία δεν εκφράζονται με λόγια. Ήταν ένας στόχος που δεν πραγματοποιήθηκε και είχα ψυχολογική πίεση εκείνη την στιγμή. Ένιωσα πως απογοήτευσα όλους, όσους πιστέψανε σε εμένα.
Αν και λένε πως το άθλημα της κολύμβησης είναι μοναχικό, εσύ πήγες κόντρα στο κατεστημένο και το καλοκαίρι βγήκες απο το club των εργένηδων. Σε φορτώνει κάποιο άγχος όλο αυτό και πόσο σημαντικό είναι για ένα αθλητή να έχει δίπλα του έναν άνθρωπο για την κάθε στιγμή;
Όταν βρίσκομαι στον χώρο προπόνησης, ναι είμαι συγκεντρωμένος μόνο σε αυτό. Μετά από αυτή προσπαθώ να είμαι όσο φυσιολογικός γίνεται, αν και η γυναίκα μου γνωρίζει τις συνήθειές μου και κατανοεί και εννοείται με στηρίζει σε κάθε μου βήμα.
Ο προπονητής, Νίκος Γέμελος σε δηλώσεις του υποστήριξε πως η χρονιά έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο αν και σας αφήνει ένα παράπονο. Επόμενος στόχος το μετάλλιο στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα της Βαρκελώνης;
Ο επόμενος στόχος ξεκάθαρα είναι οι αγώνες στην Βαρκελώνη τέλος Ιουλίου. Έχω βάλει στόχο να αγωνισθώ στα 5 χλμ, 10 χλμ, 25 χλμ και την σκυταλοδρομία 5 χλμ που αποτελείται από 2 άντρες και μία γυναίκα, με σκοπό κάποιο μετάλλιο.
Ως επίλογο θα θέλαμε να μας αποκαλύψεις τις προσωπικές σου φιλοδοξίες και να μας απαντήσεις στο ερώτημα. Θα σε δούμε να εκπροσωπείς την χώρα στους επόμενους Ολυμπιακούς στο Ρίο της Βραζιλίας;
Η σκέψη μου είναι να συνεχίσω σε επίπεδο πρωταθλητισμού. Θα το κάνω όσο μπορώ και όσο νομίζω πως αντέχει το σώμα και η ψυχή μου.
Από την στιγμή που δω πως μπορώ, σκαλί σκαλί θα προσπαθήσω να φτάσω μέχρι τους 16. Στη συνέχεια αν με αξιώσει ο Θεός θα είμαι εκεί.
Όταν έρθει όμως το πλήρωμα του χρόνου και σταματήσω τον πρωταθλητισμό, στόχος μου είναι να αγωνιστώ στην Μάγχη.
Ένα αγώνα 21 μιλίων, περίπου 34 χιλιομέτρων, περνώντας από την Αγγλία στην Γαλλία.
 Παναγιώτης Τσιάρας